Thursday 17 January 2013

#RCI: Bukti Kerajaan BN Telus



Penubuhan RCI itu membuktikan Kerajaan BN telus. Mana kerajaan dalam dunia ni "perfect". Sesuatu keputusan dibuat berdasarkan keadaan semasa. Contoh: Kalau Dr Mahathir dengar cakap IMF/Anuar masa krisis kewangan 1997/1998 Malaysia dah lama lingkup dan dunia "perniagaan" yg rata-rata diceburi oleh kaum cina mungkin "hancor". 

Isu pendatang tanpa izin diSabah wujud sejak Malaysia belum ditubuhkan, bukan cerita baru. Cuma bezanya kerajaan Philipina tak ambil kisah nak selesai masalah tu. Jadi bila Sabah jadi sebahgian Malaysia, kerajaan BN terpaksa 'perah otak' nak selesaikan. 

Cara mana? itu hak kerajaanlah asal jangan langgar undang negara.
Betul juga kata Tun. Masa PM pertama terima "bangsa asing" jadi warganegara tak ada siapa persoalkan. Kerana apa? Pasal ikut undang2 dan perlembagaan. Soal siapa nak sokong parti mana itu adalah hak mereka. Contoh lagi: Pada satu ketika pelarian Brunei diberi suaka politik diMalaysia oleh kerajaan BN. Bila mereka dah jadi warganegara M'sia dan berkahwin dengan orang tempatan, ada yg menjadi ahli dan penyokong PAS atau PKR. Salah ke?

 DALAM ISU RCI tentang pendatang tanpa izin di Sabah, jangan nak salahkan kerajaan BN je. Kerajaan nak cari penyelesaian dan bukan nak tambah masalah.

1 comment:

  1. tak payah peningkan kepala..

    ambil contoh ostat badrulamin dan ketua pemuda pas sahaja sudah cukup..dorang tu dari mana? asal mana? sekarang sokong BN atau PR? nah..cukup itu sahaja hujah dijadikan bukti. satu orang pencacai PR pun tidak mampu balas hujah itu..so? masih mahu salahkan kerajaan?

    ReplyDelete