Tuesday 19 February 2013

TAHNIAH ANWAR - THE NEW HUGUAN SIOU

HUGUAN TALOU

EMEL DARI ORANG KADAZAN-DUSUN, Kami tak dapat nak ulas sebab kurang faham budaya orang Kadazan-Dusun, Just sharing...

ANWAR IBRAHIM GANTI PAIRIN HUGUAN SIOU

Ulasan Hermes di dalam Borneo Insider bertarikh 11 Februari 2013, tindakan Anwar Ibrahim kasi gaduh orang Islam dengan orang Kristian semakin menjadi-jadi. Kenapa Anwar Ibrahim tidak senang dengan keharmonian dan perpaduan di negara kita.

Tindakan tidak siuman PKR Ranau mengurniakan Anwar Ibrahim anugerah suci 'Huguan Siou Malaysia', di Ranau mencetuskan Penghinaan kepada kita orang pribumi di Sabah khususnya orang-orang Kadazan-Dusun. Huguan Siou adalah Ketua Suci orang Kadazan-Dusun. Datuk Pairin Kitingan adalah Huguan Siou sepanjang hayat sejak tahun 1984 selepas Tun Fuad Donald Stephens. Kenapa Anwar yang kotor diberi lebih tinggu kedudukannya iaitu “Huguan Siou Malaysia”. Betul-betul Pakatan Rakyat ini sudah gila babi!

Soalnya Sucikah Anwar berbanding Pairin Kitingan?

Apakah Sucinya Anwar Ibrahim diberi penghormatan menggantikan Datuk Pairin Kitingan sebagai “Huguan Siou”! Anwar hanya seorang Mamak Penang dari Malaya, sedangkan Pairin orang Kadazan-Dusun ori.

Apakah Sucinya Anwar diberi anugerah suci orang Kadazan? Lihatlah mangsa-mangsa liwat Anwar seperti Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Dr Munawar Ahmad Anees, Azizan Abu Bakar, Mior Abdul Razak, Ismail Mat Rabi @ Ismail Harun, Hairany Mat Nafees dan Rashid. Seks ini lelaki dengan lelaki tau!

Pernah kita dengar Datuk Pairin Meliwat lelaki? Datuk Pairin seorang Kristian Katolik yang taat kepada agamanya, wajahnya lebih berseri berbanding Anwar, tiba-tiba Anwar dapat Huguan Siou Malaysia, Pairin mau letak mana?

Siapa tak kenal Anwar. Anak dara kah, bini orang kah, semua dia sapu. Kamu ceklah sendiri, sampai hari ini Anwar tidak berani saman perempuan-perempuan yang dipaksanya melakukan seks. Mangsa-mangsa Wanita Anwar seperti Shamsidar Tahrin (bini YB Azmin Ali), Norlaila Abdul Majid dan Soma Rodrigo @ Anne orang Portugis beragama Kristian seagama dengan kita pun Anwar gerodok. Sucikah ini macam?

Hari itu, kita ingat Anwar sudah bertaubat semasa disuruh oleh si Karpal Singh. Tapi tengoklah kes terbarunya, Saiful Bukhari pembantu mudanya pun dia hantam. Seorang lagi pembantunya Rahimi berkata kepada bapanya, “Nasib baik aku berhenti cepat, kalau tidak aku pun kena liwat”, itulah kata Rahimi kepada bapanya.

Integriti Anwar dan Integriti Pairin

Bukan pasal seks saja, Integriti Anwar pun bermasalah! Anwar juga paksa peguam-peguam supaya menipu Mahkamah, menipu semua orang. Cuba kamu bayangkan pengakuan bekas Peguam Anwar ini, “Saya ditekan oleh Anwar, Anwar suruh Azilah mengaku, dapatkan surat sumpah, suruh Azilah mengaku bahawa Najib terlibat, Rosmah pun terlibat. 

Hasil siasatan yang saya buat sendiri, saya dapati tuduhan mengatakan Rosmah berada di tempat pembunuhan, di Puncak Alam, Shah Alam pada hari kejadian adalah fitnah. Bila saya semak, Datin Seri Rosmah berada di Tabung Haji, berbuka puasa dengan anak yatim. Ada gambar dia, ada bukti.(Bekas Peguam Anwar,YB Zulkifli Nordin,Bentong,Pahang,3 Feb 2011)

Kata YB Zulkifli lagi, “Saya kata macam mana nak tuduh Datin Seri Rosmah yang bunuh Altantuya, bukti jelas dia bersama anak yatim malam itu, pada bulan Ramadan. Walaupun tiada bukti, Anwar tetap berkeras mengarahkan saya mencari bukti palsu untuk mengaitkan Najib dan Rosmah.

Anwar paksa saya, “Awak buat juga, cari jalan supaya Rosmah dan Najib dituduh membunuh Altantuya. Akhirnya pada tahun 2009, Zulkifli meletakkan jawatan. Inikah manusia suci yang ditabalkan Huguan Siou!

Apa pula kata Hakim yang membebaskan Anwar pada tahun 2004 dulu: 

“Ketiga-ketiga hakim, termasuk dua hakim yang membebaskan Anwar berkata Anwar dibebaskan tetapi mereka mengakui bahawa aktiviti Liwat memang berlaku. Penghakiman bertulis Mahkamah Persekutuan jelas menyebut Anwar seorang homoseks. Anwar dibebaskan kerana kekalahan teknikal di mana Azizan tidak dapat mengingati masa kena liwat dengan tepat. Inikah manusia yang mau jadi “Huguan Siou”! Pantang nenek-nenek kita melihat Huguan Siou yang punya perangai jelek dan buruk macam ini! Patutkah kita undi manusia seperti ini dan partinya dalam Pilihanraya nanti?

Si Jonathan Yasin ini pula, Ketua PKR Ranau dengan bangga menunjukkan dalam FBnya gambar Anwar pakai topi Kadazan Dusun dan kain 'Huguan Siou' sekitar bahunya dengan caption : "DS Anwar Ibrahim telah dinobatkan sebagai Huguan Siou Malaysia di Kg Paginatan, Ranau-10/2/13". 

Gila punya kerja! Ini betul-betul Huguan Sial punya orang!

1 comment:

  1. Tidak masuk akal lah Bro, Masakan tiada jawatan dalam kerajaan boleh paksa peguam, sedangkan POLIS berkuasa dalam kerajaan tidak boleh buat. Tapi jika betul kenyataan anda, Bro, boleh apil semula surat saman atas kesalahan memaksa memalsukan kebenaran

    ReplyDelete