Tuesday 30 April 2013

Gambar Tian Chua Berunding Dengan Kiram & MNLF Di Manila Didedahkan



Kota Kinabalu, 1 Mei 2013.

Salam seluruh rakyat Malaysia, kami ingin memaklumkan bahawa apa yang berlaku di Lahad Datu bukanlah setakat menceroboh negeri kita, tetapi jauh dari itu Anwar, Tian Chua dan rakan-rakannya memang mempunyai Planning Gila.

Semasa saya di Davao City dan di Manila, selama lebih sebulan saya mencari bukti apa sebenarnya yang berlaku di Lahad Datu.

Saya terpaksa memujuk, menunggu lama, membayar dengan wang saya sendiri untuk mencari maklumat ini, bukan saya tak mengharap polis Malaysia. Saya pun bekas polis, kelebihan saya boleh bercakap tagalong memudahkan kerja saya.

Semasa saya kecil, saya terbayang ibubapa saya berasal dari Filipina, selepas berjaya memohon kerakyatan Malaysia, hidup kami berubah dan saya berkata dalam hati saya, saya akan tolong Negara Malaysia ini jika dia susah kerana saya kenang budi Negara ini.

Akhirnya saya berjaya mendapatkan beberapa keping gambar Tian Chua, R. Sivarasa semasa berada di Manila, di Makati City dan di Ninoy Airport.

Saya berjaya mendapat 6 keping Gambar Tian Chua sedang berbincang dengan wakil MNLF dan wakil-wakil Kiram. Saya akan serahkan sendiri kepada pihak berkuasa Malaysia esok. Untuk mata rakyat Malaysia, saya tunjukkan satu keping gambar Tian Chua sedang berbaris di airport di Manila.

Saya mendesak kerajaan Malaysia menahan Tian Chua segera, kerana menurut orang yang saya jumpa di Manila, Tian Chua turut berjanji kepada MNLF dan Kiram untuk memberikan Wilayah Autonomi di Lahad Datu kepada Kiram. Manakalah wilayah Kunak dan Semporna kepada Nur Miswari (Nur Misuari).

Malah Tian Chua turut bersetuju untuk membayar setiap bulan Elaun DiRaja kepada Jamalul Kiram dan Nur Miswari jika Berjaya planning gila mereka itu.

Menurut dua tiga orang yang saya jumpa di Mindanao pula, sebenarnya mereka hanya hendak menakut-nakutkan kerajaan Malaysia supaya orang di Sabah tidak keluar mengundi, itulah arahan Anwar dan Tian Chua. Bila di Sabah tidak mengundi, Tian Chua kata mereka yakin akan menang di Semenanjung dan akan buat kerajaan.

Bila dah buat kerajaan kata Tian Chua, barulah mereka akan urus Sabah. Malangnya mereka tak sangka sampai berlaku pertempuran besar.

Banyak  lagi lah kalau saya cerita pengalaman saya di Mindanao dan Manila selama sebulan ini, panjang sangat saya mahu tulis. Kepada rakyat Malaysia, kamu semua tolaklah Anwar, Tian Chua dan Pakatan Rakyat.

Walaupun saya generasi kedua di Malaysia, saya tahu bersyukur. Inilah balasan saya kepada rakyat Malaysia dan Negara Malaysia. Saya harap saya dapat membantu kamu walaupun sedikit. Gambar perbincangan Tian Chua bersama 2 orang kawannya dengan wakil-wakil Kiram dan MNLF saya serahkan kepada pihak Polis besok.

7 comments:

  1. Syukur ke hadrat Allah swt...terima kasih kerana membantu menegakkan kebenaran.Dengan bukti yang ada makin terserlah pengkhianatan mereka terhadap negara..Mohon tindakan segera...

    ReplyDelete
  2. Haramjadah punya bangsat ini yg jadi tukang cuci burid umnoporno....semoga kamu mampos di laknat allah swt .......banyakkan fitnah....semoga kamu cepat di mamposkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutlah namamu Penyapu Sial.. rupanya memang Sial.. Kau takutkah yang penulis blog ni akan membuktikan bahawa pendirianmu menyokong pembangkan selama ni memang salah.. takut kau ego mu tercalar? Takut kalu dikutuk sial oleh semua orang Sabah?

      Delete
  3. Kita tunggu tengok beritanya dalam akhbar esok. Si penulis dah kata nak serah pada pihak berkuasa. Bolehlah kita tahu siapa "dua tiga orang" yang dia jumpa tu. Pasti jadi berita hangat muka depan.

    ReplyDelete
  4. Semoga semua perkara kebaikan dalam perlindungan Allah hingga dapat ditunjukan kepada rakyat Malaysia sebelum PRU13

    ReplyDelete
  5. Penghianat negara harus dihapuskan dari muka bumi.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah.

    ReplyDelete