Friday 3 May 2013

#Bangla #KLIA Kebanjiran Bangla Di KLIA

Yahooo!!!!

2 hari lepas kecoh kata ramai bangla mendarat di KLIA. Konon-kononnya pengundi hantu untuk mengundi pada pilihanraya yang akan datang. Siap ada sumber-sumber yang konon-konon boleh dipercayai. Pilot la, ground crew la, pastu amik gambar bangla berbaris ngan bas kat luar airport. Dan konon-konon ada chatered flight dari BKI (Kota Kinabalu) ke KUL (Kuala Lumpur) dengan no penerbangan start dengan no 8 (contoh MH 8***) khas untuk bawa pengundi hantu (bangla la konon2nya..konon ek)

Ok...meh sini aku citer kat korang sikit apa yang aku tau dan base on pengalaman aku yang ddk kat sabah ni..jangan nak wat propa okay.

1st -Kebanjiran bangla di KLIA dari Sabah - wei...nak tergelak aku dgr statement ni. aku admit mmg ramai bangla kat Malaysia ni..Siap leh wat perkampungan bangla lagi..tapi tu kat KL nun..yang mmg existing ramai pekerja bangla..kat Sabah ni mana nak cekau bangla. Bangla x diterima kat masyarakat sabah occay. Even pekerja kontrak dia kat sini mmg pekerja local dan pekerja dari Indon dan Filipina yang ada permit. Datang Sabah sendiri dan kalo korang leh cari 50 orang bangla pun dah cukup bagus. Jadi..kenyataan bangla dibawa dari Sabah adalah MENGARUT dan TAK MASUK AKAL..MKB biasa landing kat KLIA dan nampak ramai bangla beratur masuk kerja kat Malaysia secara sah..dari dulu lagi..so jangan nak speculate bukan2..

2nd - Chatered Flight - AirAsia dengan MAS kan ada wat promosi untuk hari mengundi. dan kepada sesapa yang x penah naik kapal terbang atau naik sekali sekala (bukan nak mengata, just maklumkan..takut sentap) meh MKB nak bagitau. Untuk hari-hari tertentu (hari perayaan, cuti sekolah dan ofkoz PRU13), memang akan ada penambahan penerbangan sebab suma orang gunakan peluang ni nak balik kampung. MKB sendiri pernah naik flight dari SDK (Sandakan) ke KUL (Kuala Lumpur) dengan no penerbangan MH8***. So, ada apa hal? Raya setaun sekali punnnn, mmg ada extra flight, apatah lagi PRU yang 5 taun sekali ni. Jangan kata parti A je,..even parti B pun akan sponsor pengundi dia balik mengundi. Flight penuh, MAS dan AA tambah flight. Xde flight kan ada puak yang bising kata ada konspirasila itula inila..Apa Pun Nak Dipertikaikan/Difitnahkan/Diekspolitasikan (APND)..WATEVER.....

Apapun..tahniah kepada MAS dan AA sebab sediakan penerbangan tambahan untuk orang2 macam saya yang nak balik mengundi..Korang suma,..mengundi la dengan bijak..jangan pandai KOMPLEN jer...



1 comment:

  1. wellsaid bro!!!
    bangla kat sabah?? mabuk kut yg buat cerita tu wahahahaha..ni mesti kes x pernah dtg sabah

    ReplyDelete